måndag 5 maj 2014

Bättre sent än aldrig!

Efter en alldeles för lång frånvaro från denna blogg är jag tillbaka. Det är lite svårt att få tiden att räcka till för att blogga. (man måste tydligen jobba på jobbet! Who knew!) Men nu när elitserien drar igång igen ska jag försöka ta mig tid. Det har ju redan hunnits köra två GP-tävlingar, jag missade den första men såg den andra. Jag säger som jag skrev på twitter, Västervik har verkligen gjort en bra värvning med Kasprzak! (försök stava det namnet efter några glas vin, kom sen på att jag kunde kanske förkorta det KK, som alla andra på twitter..) Jäklar vilken fart han fått! Kanske Västervik hittat den sin nyckelförare som kan "ta hem" matchen på slutet.

Inför premiären imorrn då. Det har blivit en del ändringar i lagen sedan förra året. Piraterna i all ära men Vargarna ser faktiskt ganska starka ut inför morgondagen tycker jag. Vaculik och Kildemand körde in ganska många poäng i sina respektive lag i Polen i helgen, A.Laguta hittade runt ovalen ganska bra även han. Så det kan bli spännande i Motala imorgon! Jag ska vara lite modig här och säger att Vargarna faktiskt tar hem det!

Sedan har vi Rospiggarna mot Vetlanda, där Vetlanda har med både Woffinden, Hampel och Sayfudtinov i sin laguppställning! Blir det bra eller blir det "för många kockar..."? Hampel är väl den som visat sig i bäst form så här långt, Woffinden är lite ojämn och Sayfudtinov har jag i ärlighetens namn lite dålig koll på. Andreas Johnsson, som numera kör i Rospiggarna, verkade i form på senaste GP:t, kul om han kan få lite medvind igen! Rospiggarna har även Walasek som kört bra i Polen hittills. Någon som inte hittat farten däremot, verkar vara Harris. Såg ut som han körde i motvind i senaste GP:t. Jag tror ändå Vetlanda tar hem det men jag gillar alltid en underdog, så jag håller en liten tumme för Rospiggarna.

Så till Dackarna- Indianerna. Premiär för Nicki Pedersen i Dackarna! Vi får bara hoppas att han hittat farten igen efter gp:t. Men han ger sig inte första taget så det ordnar sig nog det med. Lokotaev känns lite spännande, det ska bli intressant att se vad han kan åstadkomma. Tyvärr får jag säga att Indianerna känns som ett mer säkert lag här, de har Iversen, Protasiewicz, även Lindgren har sett lite starkare ut hittills, Lindbäck kan bli intressant han med. Jag tror att Indianerna vinner men hoppas att Dackarna tar hem det.

Sist men inte minst är det Smederna mot Västervik. Jag tror det kan bli jämnt skägg där. Smederna har visserligen G.Laguta och Mikkelsen, Västervik har Kasprzak och Batchelor. Övriga förare är nog hyfsat jämnstarka. Det tar emot att säga detta men Holta känns som den svaga länken i Västerviks uppställning. Nu hoppas jag ändå att han kör bra, men med honom är det svårt att veta. Smederna kan ha viss fördel med att ha hemmaplan. Jag säger som så att jag tror Smederna vinner (men i så fall med inte så många poäng) men jag hoppas att Västervik vinner!

Jag inser nu att jag nog med detta inlägg ser ganska velig ut. Jag tycker alltid det är svårt att förutspå något så här i början av säsongen. Allt jag har att jämföra med är två gp-tävlingar och en handfull matcher i Polen. Förra året gick det inget vidare för Vetlanda i grundserien men de tog sig mot slutet.

Ny säsong och ALLT är möjligt! :-)

//Elza










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar