måndag 12 maj 2014

Måndag igen!

Vilket innebär att snart är det tisdag och andra omgången i elitserien! Under helgen var det best pairs från Landshut i Tyskland. En blåsig och regning tillställning såg det ut som. Jag orkade tyvärr inte se hela tävlingen, jag tyckte banan i sig var ganska platt, slirig och tråkig. Tyckte inte det var någon värst rolig speedway att kolla på. 

Åter till elitserien. De matcher jag mest ser fram emot denna omgång är Vargarna-Dackarna och Västervik-Piraterna. Beroende på vädret imorgon (jag är tyvärr inte vattentät... haha) så kanske jag kommer åka och kolla på Vargarna-Dackarna. Jag borde kanske hålla på Dackarna men jag tror nog Vargarna tar hem det. Kråkvilan är en väldigt speciell bana och Dackarna är lite skadedrabbade för tillfället. Dudek drog på sig en hjärnskakning i Polen i helgen och Jepsen-Jensen är fortsatt skadad. Bara Vargarnas förare lyckas prestera på sin hemmabana kommer det nog gå vägen!

Av Västervik-Piraterna tror jag nog tyvärr att Piraterna kommer vinna. Kasprzak skadade sig i Landshut och Västervik var då tvungna att sätta in Holta i hans ställe. De hade egentligen inte tänkt ta med Holta denna gången men blev så illa tvungna nu. Holta har inte kört bra på sistone. Det ryktades om att han fått fart på motorerna igen men i helgen tog han bara 5 poäng i Polen så jag är tveksam... Jag hoppas att de i Västervik fått ordning på motorerna bättre så att det åtminstone inte blir ett lika stort nederlag denna vecka som förra... Men mitt tips är att Piraterna vinner (även om det smärtar att säga det).

Övriga matcher Vetlanda-Smederna så tror jag Vetlanda kan få det tufft mot Smederna. Det kan nog gå åt vilket håll som helst men det blir nog en hyfsat jämn match i alla fall. Kanske att Vetlanda kan dra nytta av sin hemmabana? Jag ska vara lite snäll mot Vetlanda och säger att de vinner eftersom de ändå har hemmaplan.

Sedan är det Indianerna-Rospiggarna. Här tror jag på vinst för Rospiggarna, de ser starka ut i jämförelse med det lite skadedrabbade Indianerna.

Vi får se efter hur det går!

//Elza






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar