tisdag 6 maj 2014

Som julafton!

Denna dagen känns ärligt talat mer spännande än julafton! Elitseriepremiär! Dagen började bra med en speedwaybilaga i Corren och jag kunde inte låta bli att öppna den innan jobbdatorn. (förlåt!) På väg till jobbet lyssnade jag på den eminenta metanolpodden och nu har jag kikat omkring på lite olika tidningars hemsidor vad de säger om kvällens tävlingar.

Det verkar vara ganska samstämmigt att det är jämnt inför kvällen, det kan gå lite hur som helst och det känns spännande! Själv kommer jag inte vara på plats ikväll, jag får vänta till Vargarnas hemmaomgång nästa vecka. Jag kör old school och lyssnar via radion och håller koll via svemos hemsida. Och så kanske en titt på twitter då och då.

På tal om twitter så har mitt twitteranvändande lett till att jag i juni ska ta en tur till Zielona Gora och kolla på en polsk ligamatch! Wohoo! Har fått kontakt med en tjej därnere som är minst lika speedwayintresserad som mig och som ska ta med mig på en match. (tack Irma!) Jag hade tänkt åka i augusti och se se dem köra mot Czestochowa men det passar inte riktigt att ta ledigt så nära inpå valet för mig så det fick bli nu istället.

Sedan är det ju ungefär samma förare i Polen som i Sverige (så för en icke speedwayintresserad människa kan det te sig lite märkligt att åka drygt 100 mil för att se samma förare som i Sverige, mina föräldrar tycker nog att jag är lite märklig till exempel...) men det är stämningen och allt däromkring jag också vill uppleva! Vilka lag som kör är därmed mindre viktigt för mig. Sedan hinner jag klämma in några dagar i Warszawa och Poznan också, en fin bonus!

Ikväll hoppas jag att Dackarna slår Indianerna (kom igen Nicki!), att Vargarna slår, eller åtminstone kommer nära, att slå Piraterna. Jag hoppas att Västervik vinner mot Smederna och att herr Holta inte kör helt vilse och tar några poäng (såg magert ut i Polen i söndags nämligen) och att Kaszprsak fortsätter sin goda fart!

Vi får se!

//Elza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar