onsdag 7 maj 2014

Vargattack!

Vad var det jag sade? Vargarna tog hem det! I och för sig mot ett skadedrabbat Piraterna, men ändå starkt jobbat! En bra start på säsongen för Vargarna, hoppas de fortsätter i samma stil. Skadedrabbat eller inte jag är imponerad att Vargarna tog hem det. Än ska nog inte övriga lag räkna ut Vargarna. Starkt jobbat Vaculik!

Även Rospiggarna vann mot Vetlanda, även om jag var lite osäker på det men hoppades på det. Har väl inte så mycket att tillägga just där, Vetlanda är ju Vetlanda. Den ständige favorittippade ettan.

Mina förhoppningar infriades även Dackarna-Indianerna. Jag var lite osäker och det såg onekligen lite trögt ut för Nicki Pedersen ut i början men sedan flöt det på hyfsat bra. Icke att förglömma Lokotaev som gjorde en jäkla bra premiär för Dackarna! Eller Dudek för den delen. Det kan nog bli en bra säsong för Dackarna om det fortsätter så här.

Sedan ska jag väl även nämna den "rosa elefanten i rummet". Västerviks totala nederlag mot Smederna. Jag trodde visserligen att Smederna skulle vinna, men med knapp marginal. Detta var inte alls kul. Men för att citera min farmor "elände är ingen fröjd ändå händer det". Jag får hoppas att förarna i Västervik får lite bättre ordning på sina grejer och sätter lite fart till nästa tävling. Bryta ihop och gå vidare, det är bara första omgången än så länge.

Även de bästa lagen råkar ibland ut för en skitmatch där allt går emot dem. En olycka kommer sällan ensam (för att spä på med klyschor). Sedan kanske inte Holta är svagaste länken som jag påstod häromdan, får han bara lite fart på grejerna kan han nog plocka minst 5-6 poäng per tävling och som vi alla vet kan han ibland blixtra till och ta 10-11. Han kämpar på och ger sig inte! Även om 5 poäng på 5 heat (igår) inte är suveränt, men 5 poäng är bättre än ingenting alls. Jag tror fortfarande på Västervik, det går ju inte peka ut potentiella vinnare/förlorare baserat på en match. Så kämpa Västervik!

Det var helt klart en spännande första omgång, med en del otippade vinnare! Nu är det bara att invänta nästa omgång då jag förhoppningsvis ska se mitt kära Dackarna på Kråkvilan mot Vargarna. Spännande!

//Elza



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar