tisdag 15 oktober 2013

Äntligen! Ny klubb för Holta-Volta!


(Okej lite gammal bild, jag vet, men har inte så mycket att välja på... :P)
Det har ju påståtts att jag har ett något ohälsosamt intresse för Rune Holta... Det låter jag vara osagt. Haha. Men oavsett det kom det ikväll en god nyhet!

Nästa år kör Rune Holta för *wait for it* Västervik! Det var nästan det jag trodde, detta skrev jag till min gode vän Pär (som får stå ut med en hel del av mina speedwayanalyser... Haha) på Facebook i september...


Jag får ju påpeka att jag har noll koll på rykten som florerar runt. Men jag har ju ägnat lunchrasterna hela hösten till att räkna på snitt hit och dit. Så med lite matematik kommer man långt! (Här borde vara läge att tacka min lågstadielärare, men det var snarare tack vare min tre år äldre bror jag lärde mig räkna innan skolan) Så jag vill faktiskt ge lite kredd till mig själv här. Grattis Elza! 

Jag tror det kan bli bra, nu är jag i och för sig Dacke (och jag antar att alla andra Dackar nu drog en lättnandes suck när de "slipper" Holta) men jag glädjs åt Västervik! Holta hade en halvtaskig säsong i Indianerna men körde ändå hyfsat i Polen och kunde på sina bästa dagar fortfarande prestera 10-11 poäng. Inte som förr, men han kan fortfarande! 

Jag var mest rädd för att Rune inte skulle köra i Sverige nästa år. Så nu är jag nöjd!

Godnatt!!

//Elza



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar