torsdag 17 oktober 2013

Det börjar klarna

Nu har väl säsongen dött ut helt och hållet, de flesta elitserielagen börjar knyta ihop säcken och vara klara inför 2014. Jag ska försöka uppdatera bloggen lite då och då, även om det inte händer nåt. Jag får vara lite kreativ helt enkelt. ;-) Det har onekligen hänt en del, vilket jag tycker är kul, det är kul när det rör på sig lite! Visst det är tråkigt när en förare man gärna hade velat ha kvar i sitt lag flyttar på sig, men det är inte mycket att göra åt. Bara att bryta ihop och gå vidare antar jag. 

För att kolla igenom lite hur det ser ut i lagen, jag kan börja med "mitt" lag Dackarna! Som nu bara har en plats att fylla.


-------------------------------------------------
Nicki Pedersen, Danmark – 2.317
Patryk Dudek, Polen – 1.896
Michael Jepsen Jensen, Danmark – 1.881
Joonas Kylmäkorpi, Sverige – 1.286
Mikkel Bech Jensen, Danmark – 1,129
Alexandr Loktaev, Ukraina – 0.944

Gästförare
Dennis Andersson, Sverige – 1.035
Robin Aspegren, Sverige – 0.671
-------------------------------------------------

Jag gillar defintivt värvningen av Nicki! Den nyheten gladde mig verkligen. Äntligen någon som kan dänga till lite i slutet, och samtidigt är han en stadig poängplockare. Jag har vänt lite i åsikten om Pedersen. För några år sedan gillade jag honom inte alls men han har växt! Visst han blir inte yngre direkt men än har han några bra år kvar, det tror jag i varje fall. 36 år är ingen ålder på en häst. ;-) 


Dudek och Jepsen- Jensen är stadiga de med, för sin ringa ålder.  Jag blir nästan lite rädd när jag inser att de här yngre förarna är födda på 90-talet, jag känner mig så gammal. Haha. När jag dessutom tänker på vad jag själv åstadkommit vid 21 års ålder, vilket var ganska lite i jämförelse, så är jag väldigt imponerad av dessa unga förare! Kylmäkorpi gillade jag i Indianerna så han ska nog funka även i Dackarna. Jag är lite nyfiken på Loktaev också, se vad han kan åstadkomma.

Det här var väl inget direkt innehållsrikt inlägg från min sida, men som sagt, det händer inte väldigt mycket just nu. 

Jag återkommer med fler klubbar, nästa ut är Västervik! (som efter värvningen av Holta nog har seglat upp som min "andraklubb", efter Dackarna. ;-P)

//Elza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar