tisdag 8 oktober 2013

På ovalen igen... ;)

Nu har även jag sett sista gp-tävlingen. Jag var alldeles för trött i lördags (somnade bara jag satt i soffan) så det blev film och lägga sig tidigt istället. Det var dock ett mindre helvete att undvika nyheter om hur tävlingen gått med tanke på att jag besöker femtielva speedwaysidor per dag, följer en massa speedwaysidor på både Facebook, Twitter och Instagram. (vilket innebar att jag fick undvika de sidorna...jobbigt för en socialmediaknarkare som mig) Det enda jag råkade se var att Tai blev världsmästare och Iversen tog bronset, men det var i sig ingen större överraskning. Däremot hade jag ingen om aning om vem som vunnit själva gp-tävlingen.

Vilken gp-tävling! Vilka omkörningar! En som fastnade i minnet, och jag skrattade till då, var när Jonsson och Lindbäck i heat 17 fick en bra start men fajtades om vem som skulle vara först och så kommer Ward och gasar på emellan dem och kör förbi! Darcy Ward är en entertainer på hög nivå, ofta balanserar hans körning på gränsen till galenskap. Jag gillade också Nicki i heat 18, där han riktigt kämpar sig till en förstaplats. Detta var en av de roligaste gp-tävlingarna i år! Allt kunde hända kändes det som. Det är lagom kul med banor där det inte blir några omkörningar. Lite kul överraskningsmoment att Miedzinski som var wild card, knep förstaplatsen.

Woffindens guldmedalj var välförtjänt, jag kan inte säga annat. Hampel förtjänar sin andraplats och Iversen sin tredjeplats. De har haft ett riktigt bra år!

Så knep Vetlanda även Tai. Så nu har de både världsettan och tvåan nästa år. Plus Sayfudtinov! Det känns lite girigt ärligt talat. ;-) Om man ska se till förarna, och vara lite pessimist, så antar jag att det blir final mellan Piraterna och Vetlanda även nästa... Fast, allt kan hända! En del andra lag ser starka ut också, bara för att man stoppar in tre toppförare i ett lag, "ju fler kockar desto sämre soppa...". På pappret har även Västervik, Smederna och Indianerna börjat få ihop starka lag till nästa år.

Nu har dessutom speedwaysäsongen lidit mot sitt slut. Det är ett halvår kvar till nästa gp-tävling, på Nya Zeeland. Denna deprimerande insikt slog mig idag. Herregud, hur ska jag överleva vintern? Får försöka hitta nåt slags substitut. Tyvärr är jag totalt ointresserad av sport. Kanske ge hockey ett försök ändå? (heja LHC!)

Tack och lov silly season inte slut än och jag hoppas på några fler spännande nyheter! Bring it on!

//Elza


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar