fredag 18 oktober 2013

Indianerna!

Jag fortsätter min genomgång av nästa års elitserielag. Elza babblar vidare helt enkelt! Denna gång blir det Indianerna! Indianerna har två platser till att fylla. För tillfället ser det ut så här:

-------------------------------------------------
Niels-Kristian Iversen, Danmark – 2.203
 Piotr Protasiewicz, Polen – 2.109
 Fredrik Lindgren, Sverige – 1.855
 Antonio Lindbäck, Sverige – 1.286
 Kenneth Bjerre, Danmark – 1.273
 Joel Andersson, Sverige – 0.500
 
 Gästförare:
 Mikael Max, Sverige – 0.982
 Freddy Godlund, Sverige – 0.500
 
-------------------------------------------------
 
Jag tycker det ser bra ut. Niels-Kristian Iversen (en av mina favoriter) hade ju en riktigt bra säsong i år och lyckades ju till och med knipa bronsmedaljen i GP:t. Sedan stannar även Protasiewicz, en stabil poängplockare. Sedan vänder ju Lindgren hemåt efter många år i Dackarna. Han kanske kan få en nytändning nu när han återvänt hem? Man kan ju hoppas. Snittet ser bra ut men Lindgren har känts lite svajig under säsongens gång. 
 
Lindbäck har, som vi alla vet, haft en ganska bedrövlig säsong, även om han glimtade till då och då. Det finns med andra ord potential för nästa år tycker jag. Den enda föraren jag är lite fundersam över är Kenneth Bjerre, visst på en bra dag kan han köra väldigt bra men det kan ju sägas om ganska många förare med liknande snitt. Vi får väl hoppas att han överraskar positivt!
 
Jag tror det finns potential om Iversen behåller samma goda form nästa år och Lindbäck kommer på banan igen! Enda frågetecknet är som sagt Bjerre, men det lär väl tiden utvisa hur det blir.
 
Nu är det slutbabblat om Indianerna för min del. Over and out.
 
//Elza
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar