fredag 18 oktober 2013

Nästa lag ut... Vargarna!

 

Jag har en kreativ dag idag så jag passar på att skriva lite till! Nästa lag ligger mig ganska varmt om hjärtat, ett av de lagen i min geografiska närhet. Vargarna! Som Linköpingsbo är det lite tabu att föredra Vargarna framför Piraterna, (Linköping/Norrköping, de eviga rivalerna! Haha) men sånt struntar jag i. Så, Vargarnas lag inför nästa år ser ut så här:

------------------------------------------
Adrian Miedzinski, Polen – 1.868
Artem Laguta, Ryssland – 1.833
Peter Kildemand, Danmark – 1.786
Tomasz Gapinski, Polen – 1.525
Martin Vaculik, Slovakien – 1.508
Ricky Kling, Sverige – 1.029
Anders Mellgren, Sverige – 0,736
 
Gästförare:
 Daniel Davidsson, Sverige – 1.263
 Pontus Aspgren. Sverige – 0.611
------------------------------------------
 


Jag är väldigt glad över att Vaculik (en favorit, jo jag har ganska många favoriter...) kommer att köra för Vargarna nästa år! Sedan har vi lillebror Laguta som har ett bra snitt, den något vårdslösa Miedzinski (som på ett wild card vann sitt första gp, inte illa!), dansken Kildemand och det senaste tillskottet Gapinski.

På svensksidan har vi Ricky Kling, Anders Mellgren och så gästförarna Daniel Davidsson och Pontus Aspegren. Som jag inte har några invändningar emot. Jag tycker ändå Vargarna har lyckats plocka ihop ett så pass bra lag de kan efter sin ekonomiska förmåga. Sedan återstår det ju som alltid att se hur de fungerar ihop som ett lag. Det kan bli både flipp eller flopp.

Det stora problemet för Vargarna, som jag ser det, är dock att locka publik till Kråkvilan. Det har inte varit särskilt katigt med publik den senaste säsongen. Det går knappast att skylla på dåligt väder, vi hade en fin sommar och dessutom är speedwaypubliken tålmodiga själar. Det är nog ett flerdelat problem, delvis bristen på profiler i laget (svensk eller utländsk) som kan dra publik sedan är det nog lite knepigare för lag i "större städer".

Om jag ser till min egen omgivning (inte särskilt statistiskt jag vet) finns det inte så värst många som är så pass intresserade av speedway att de tar sig tid att se det live. Dessutom i Norrköping är det fotboll som regerar. Tänk om Vargarna kunde dra lika mycket? Vilken dröm! Publikfrågan är helt klart en svår nöt att knäcka. Jag kan bara hoppas att mer publik hittar till Kråkvilan nästa år.

Det var nog allt för idag. Over and out.

//Elza




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar