måndag 28 oktober 2013

Dags igen

Såhär under lågsäsong så kommer jag inte skriva så värst ofta, jag samlar ihop lite grejer och uppdaterar kanske en- två gånger per vecka. Jag får skrapa ihop vad jag kan! Förra veckan var det lite stressigt på jobbet så jag hann inte med någon uppdatering. Men det är kul att några tappra själar ändå hittat till bloggen även om jag "slarvat" med uppdateringen.

Med det sagt ska jag bara dra mig till minnes vad som hänt under de senaste veckorna (får ta den eminenta sidan speedwaynyheter.se till hjälp). Kan börja med de wild card som delats ut till nästa års GP- serie. Ja vojne, vojne, vojne... Var ska man börja? Det där med föryngring och förnyelse verkar inte vara BSI:s "cup of tea". Både Jonsson och Lindgren fick varsitt wildcard. Jag förstår att med två tävlingar i Sverige måste de stoppa in minst en svensk förare för att hålla intresset uppe i Sverige. Men båda två? :O

Att då välja mellan Jonsson eller Lindgren känns lite som pest eller kolera ärligt talat. De har inte presterat några toppresultat i GP på flera år. Ryktena säger ju att äldre herr Laguta tackade nej till en GP- plats och då föll lotten på Lindgren. Efter detta år tycker jag ärligt talat att svenskarna ska börja förtjäna sina GP-platser inte bara glida in på en räkmacka... Men som sagt lite moment22 eftersom vi har två GP- tävlingar i Sverige och det måste till åtminstone en svensk för att fånga svenskarnas intresse.

Sedan kommer vi till Gollob, som vi inte ens vet om han kommer kunna köra nästa år. Visst att han lyckades hamna på en nionde plats och han hade antagligen klarat en åttonde plats om han kunnat köra sista tävlingen. (Om om inte fanns?) Nummer nio brukar ju oftast få ett wild card till nästa år. Fast snälla nån! Lite föryngring tack! Det dräller ju av duktiga UNGA polska förare! Kom igen BSI!

Roligare nyheter är att Målilla får tillbaka GP nästa år! Yey! Hellre Målilla än Göteborg säger jag, men som Dackefan är jag väl något partisk i frågan. Det blir spännande med en tävling i Finland, alltid kul med ett nytt ställe! Kanske kan dra lite publik från Ryssland också. Kul även att mitt kära Lettland får vara värd nästa år igen, i Daugavpils. (Kanske skulle förlägga semestern lite senare nästa år och passa på och göra ett besök där. Brukar ändå vara i de trakterna på semestern)

Det var allt för tillfället!

Over and out.

//Elza


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar