torsdag 17 oktober 2013

Västervik!

Det kom lite goda nyheter för Västervik precis nu när jag skulle skriva om Västervik. ;) De ska vara värdar för en av semifinalerna i lag-vm nästa år! Inte alls illa. Vilket också kan innebära att Sverige slipper kvala in. Då slipper vi en repris på i år, där jag var mest imponerad av hur bra Lettland faktiskt var. Och nuu är jag visst, som jag ofta är lite OT. Till saken! Så här ser alltså Västervik ut nästa år!

-------------------------------------
Troy Batchelor, Australien – 1.662
Peter Ljung, Sverige – 1.657
Daniel Nermark, Sverige – 1.654
Hans Andersen, Danmark – 1.507
Krzysztof Kasprzak, Polen – 1.396
Rune Holta, Polen – 1.341
David Watt, Australien – 1.278

Gästförare:
Sebastian Aldén, Sverige – 1.096
Ludvig Lindgren, Sverige – 0.904
-------------------------------------

Västervik är ett lag jag aldrig riktigt reflekterat så mycket över förut. De har funnits där, kämpat på (och denna säsongen hängde de på ganska bra tyckte jag) men jag har aldrig lagt någon större notis om dem. Jag tycker Västerviks strategi med hyfsat jämna förare (sett till snitten nu) är smart tänkt. Ett jämnstarkt lag, även om de kan få det lite kämpigt i de sista heaten. 

Det är även smart ur en ekonomisk synvinkel då de (av naturliga skäl i och för sig men ändå) inte har investerat i någon/några dyrare toppförare. Vilket kan bli katastrofalt om toppföraren går och skadar sig, då står de där. Se på Vargarna i år, de hade nog klarat sig betydligt bättre om Nicki Pedersen kört i laget från början, det var ändå oftast bara några få poäng som fattades. Jag tror Västervik kommer hyfsat långt på dessa förare! Final är inte räkna med men semifinal borde inte vara några problem. 

Jag har inte så mycket åsikter om förarna i sig. Det är kul att Kasprzak (tungvrickare det där..) kör i Sverige igen, och se vad han kan åstadkomma. Det är inget namn som framtvingar några negativa känslor hos mig i varje fall. För en gång skulle ska jag faktiskt inte tjata om Holta. Hans namn har dykt upp lite för många gånger i denna blogg redan så...;-) Jag tror och hoppas att han höjer sig lite till nästa säsong, potentialen finns där! Så det blir tyst på gnällspikar som piper om "den gamle polacken" och "avdankade Dackeförare". En ny säsong och ett nytt blad!

Jag hoppas i alla fall Västervik får en bra säsong nästa år! Lycka till! :-)

Over and out

//Elza






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar