fredag 20 september 2013

GP på Friends Arena imorrn!

I morgon är det ju dags för GP-tävling i Friends Arena. I och med att Sayfudtinov försvann lite hastigt och olyckligt (såg ligatävlingen på teve, så jäkla otäckt ut) försvann en del av spänningen med GP, men men. Det ska väl mycket till för att Woffinden inte ska knipa VM-titeln nu?

Det kan ju vara mer spännande och kolla längre ner på listan, där kan det bli fajt om platserna! Av Hampel, Pedersen och Iversen tror jag nog Hampel kommer dra det längsta strået. Med tre GP-segrar hittills i år ser han riktigt stark ut! Pedersen ligger ju poängmässigt före Iversen men jag vill nog vara så fräck att påstå att Iversen sett starkare ut än Pedersen på sistone. Vilket smärtar att säga då jag personligen "gillar" Pedersen snäppet mer än Iversen.

Jag har alltid varit urusel på att tippa vem som vinner (kanske för att jag gör det mer med hjärtat/önsketänkande än mer realistiskt sett) men om jag ska ge mig på en topp tre kanske? Det är lite svårt också med tanke på att ingen har kört på Friends Arena förut. Jaja, ger ett försök. Så får vi se...

1. Tai Woffinden
2. Jaroslaw Hampel
3. Niels-Kristian Iversen

Egentligen vill jag ju se Nicki Pedersen på topp 3 men jag tror inte han kommer lyckas tyvärr... Jag sätter honom som nr 4. :P Vi får se! Lite önsketänkande angående Woffinden då jag hållt en extra tumme för honom hela säsongen.

Sedan vet man ju aldrig, det känns som vem som helst kan skrälla på Friends Arena imorrn. Darcy Ward får för övrigt väldigt gärna skrälla för mig! Också en av mina favoriter. Det gör inte saken sämre att han kör för Dackarna. (Heja Dackarna!)

Nu ska jag nog sluta snicksnacka och återgå till arbetet.

Ciao!

//Elza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar