måndag 30 september 2013

Lite om mig själv!



Det blev inte värst info om mig själv i de där första inläggen som jag utlovade. Det kanske är intressant för de som inte är "närmast sörjande" att veta. Jag som skriver denna blogg heter Elza, jag är 30 år gammal (för er som nu vill skrika "snart 31!" vill jag bara påpeka att jag fyller inte förrän sent i december ;P Vilket ni antagligen redan vet) Jag är född och uppvuxen på "slätta", närmare bestämt i Linköping. Förutom några månader i Ryssland, ett halvår i Lettland och två år i Holsbybrunn (utanför Vetlanda) så har jag alltid bott i Linköping.

"Mitt lag" är Dackarna. (Jag hade en Vetlanda-period i början av mitt speedwayintresse som jag numera försöker tysta ner. Haha.) Hur det nu blev Dackarna är en bra fråga, man kan tycka att både Piraterna och Vargarna skulle lägga närmre till hands, om inte annat för att vara lite lokalpatriotisk. Det bara blev så, jag vet inte själv varför om jag ska vara ärlig. Piraterna har ett bra lag som jag tidigare skrivit men jag kan inte förmå mig att gilla dem. Förlåt! Vargarna däremot ligger lite närmre hjärtat. Likaså Indianerna. Skulle nog kalla Indianerna för mitt "andralag" och Vargarna mitt "tredjelag". Därefter har jag inga direkta åsikter men jag vet i alla fall att Piraterna och Vetlanda ligger i botten på listan.

Som ni kanske märkt har jag en ganska ohälsosam Holta-fixering. Annars är jag en ganska trevlig person! Haha. Några andra favoriter är (ska försöka att inte rabbla upp alla förare nu...) Nicki Pedersen (en gång i tiden ett hatobjekt numera en stor favorit!), Niels-Kristian Iversen (kör som en gud och ser händelsvis ut som en gud också... om jag ska sjunka så lågt och vara lite ytlig :P), Darcy Ward (inga kommentarer nödvändiga där tror jag), Tai Woffinden (har växt hela säsongen och nu gillar jag honom helskarpt!), sen har vi även Michael Jepsen- Jensen (snygg frisyr har han också!), Greg Hancock (han verkar vara en rolig typ om inte annat) och Vaculik har växt fram som en favorit under denna säsong (synd bara att han kör för Vetlanda...). Jag skulle säkert kunna rabbla upp ett par till men sätter nog punkt där. Inga direkta kontroversiella åsikter där tror jag.

Överst på min lista över förare jag inte gillar står Emil Sayfudtinov. Fråga mig inte varför, jag har faktiskt försökt men jag gillar verkligen inte människan. Och det står jag för! Nummer två är nog Hampel, här har jag inte heller någon logisk förklaring. Man kan helt enkelt inte gilla alla! Annars "ogillar" jag inga fler förare. Så betydligt fler förare på pluslistan än minuslistan. Alltid nåt!


Så nu är ni kanske lite klokare på mig!

//Elza





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar