måndag 30 september 2013

Uppsamlingsheat...

...för bloggen, för nu har det återigen varit en händelsefull helg, och nu börjar silly season bli spännande! Äntligen är det bekräftat att Nicki Pedersen kör för Dackarna nästa år, härligt! :-D Som både Nicki- och Dackefan ser jag inga fel i det. Han är ju ingen Darcy Ward men han är en hyfsat stabil poängplockare på sina sämsta dagar och suverän på sina bästa dagar. Sedan är ju även Kylmäkorpi till Dackarna, en helt okej värvning så jag har inga direkta kommenterar om det. Det behövs alltid hyfsat stabila poängplockare även om de inte kör full pott varje gång. Ett lag är mer än bara "stjärnorna". :-)

Som det ser ut i Vargarna nu har de två förare klara, Mellgren och Kildemand, och de försöker visst fortfarande övertyga Woffinden om att köra för dem. Det skulle vara kul om det hände, men jag har lite svårt att tro på det. Kalla det en magkänsla bara. Så min "favoritlett" Kjastas Puodzuks till Smederna, ska bli kul att se honom köra i Sverige! Bara hans namn gör ju honom cool! (Så många gånger jag varit i Lettland men aldrig träffat på nån med förnamnet Kjastas)

Det har varit lite tävlingar under helgen, Guldhjälmen i Tjeckien (vanns av Darcy Ward), och så en individuell tävling i Gniezno i Polen där Nicki Pedersen blev korad till "kung". Sedan var det ju EM från Rzeszow, som jag själv inte såg (alldeles för trött igår kväll) men där Vaculik körde in full poäng och knep därmed titeln framför Pedersen som bara blev femma i tävlingen men tvåa totalt. Får väl säga här, inget ont som inte har något gott med sig! I och med alla skadade så fick Vaculik chansen att visa att han också kan! Men det är för jäkla surt med alla skador detta år. 

Inget blir som det "skulle". Sayfdutinov skadad och borta. Nu är inte Sayfudtinov min favoritförare men jag förstår hur surt det måste kännas att bli skadad så nära VM-guldet. Gollob kanske inte ens kan köra mer någonsin (även om det för min del inte gör så mycket, han är definitivt ingen ungdom längre och har kört så pass länge att det känns som det räcker nu) Darcy Ward, Tai Woffinden, Chris Holder och många fler. Jag hoppas verkligen det blir färre skador nästa säsong! 

Utlovad lite Holta också men han körde inget vidare i varken Polen eller Tjeckien i helgen så vi glömmer det. ;-) haha.

På återseende!

//Elza



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar