fredag 20 september 2013

                                       Rune Holta



Detta inlägg har Pär väntat på. Haha.

Ja det var väl där allt började, mitt speedwayintresse. Vetlanda 2004, Kung Rune. Och på sätt och vis, där har det stannat. För du kan förolämpa Rune, säga att han är för gammal, att han kör som en kratta, men jag kommer fortfarande försvara honom även om jag själv tvivlar. Visst vi hade 2011, Dackarna, när jag var redo att skrika "han är redo för pension!". Men mitt Holta- hjärta ville inte släppa taget.

Visst han är inte kung Rune längre men på sina bästa dagar kan han fortfarande köra jävligt bra! Och jag inser ironin med vad jag tidigare skrivit om Bjerre. ;-) Men för mig, med Rune Holta finns varken rim eller reson. Han bara är Rune Holta! Och det räcker för mig. Snälla kalla honom inte för "den gamle polacken" för då kommer jag bita huvudet av er. Haha. Eller åtminstone ge er en blåklocka. ;-)

Just nu räknar jag ner tills Holta slutar och det kommer vara en sorgens dag, om inte för speedway världen så för mig. För han fick mig att upptäcka speedwayens förtrollade värld och det är inte lite det!

En väldigt liten parentes, som kvinnlig åskådare, är att Holta även har utseendet med sig. Men som sagt en parentes. ;-)

//Elza


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar