fredag 20 september 2013

Värvningar!

Nu har det ju börjat dyka upp diverse värvningar inför nästa års elitserie. Om vi börjar med Indianerna (jag är ju lite "halvindian" själv) så var det två namn som presenterades. Fredrik Lindgren går tillbaka till sitt alma mater och så dansken Kenneth Bjerre. Lindgren har väl inte haft den bästa av säsonger men är ändå en hyfsad poängplockare, och det kan vara kul både för honom och Indianfansen att han är tillbaka där allt började. Så inga direkta kommentarer om det.

Men med Bjerre undrar jag hur de tänkte? I och för sig hyfsat lågt snitt men kan ändå på en bra dag plocka lite mer poäng än så. Fast det kan (som jag skrev på twitter) sägas om ganska många förare, som dessutom kanske är lite mer stabilare i både humör och poängplockande? Hmm. På pappret ser Indianerna starka ut inför nästa år, vilket även kunde sägas om i år. Sedan presterade väl inte alla sitt bästa i slutändan... Jaja, jag ska inte älta nu. ;-)

Kul i alla fall att Niels-Kristian Iversen och Piotr Protasiewicz blir kvar i Indianerna, två starka poängplockare!

Annars tycker jag väl inte det har varit några större överraskande nyheter på värvningsfronten än, men jag antar att det lär dyka upp mer varefter. Vi får se!

//Elza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar